Nemo

It´s alive! 
Ja ledsen att jag inte skrivit här på så länge, det har varit fullt upp helt enkelt! Så vad har hänt sen sist? 
Ja skolan är igång ordentligt, jag har börjat komma in i rutinerna igen. Har VÄRLDENS coolaste ensemble med Prince trummis John Blackwell som lärare. Sjukt grym och känd trummis som jag alltså får spela med på en regelbunden basis. Helt sjukt. Vårt band har vunnit en tävling och ska därför spela in en låt på en samlingsskiva, med några utvalda band från berklee, mycket roligt! Är med i tre ensembler i skolan och har därför sjukt mycket att göra, så mitt liv är helt enkelt fullspäckat nu! Men det gillar vi! 

När man ändå bor i Amerikat kan man ju också passa på att försöka leva som en amerikanare så därför satt vi och tittade på Super Bowl förra helgen. Eller ja, det var en fotbollsmatch på Beyoncés konsert sägs det.. ;) Jag kom mest för att se halvtidsshowen vilket var Beyoncé alltså för er som inte förstod det, men sen stannade vi och kollade på matchen och jag måste säga det att när man väl förstod spelet så var det ju riktigt spännande! Kanske blir ett litet amerikansk fotbolls fan ändå ;)
 

Och nu, mer aktuella nyheter här: Det är snökaos i Boston! Snöstormen kallar dom Nemo, vilket jag tycker är ytterst gulligt. Jag var väldigt kritisk till att det verkligen skulle vara en snöstorm, tyckte de överdrev. Jag är ju från Sverige kära nån, lite snö är väl inget speciellt.. Så jag gav mig ut till mitt rep som vanligt med min kontrabas. Det var ett dumt drag visade det sig sen på hemvägen. Snön är ju inte så farlig, det är man van vid men det blåser ju så väldans! Inte kul att gå med basen i det vädret.. Och trot eller ej men dom överdrev inte! Det har faktiskt kommit typ 5-6 dm snö nu under natten! Mitt i stan.. Ganska otroligt ändå.
Tunnelbanan är inställd och det är ett förbud på att köra bil.. Vilket nog är lika bra för jag såg en bil som försökte köra i detta väder (en polisbil var det t.o.m.) och det såg inte helt säkert ut. Folk är inte riktigt vana vid sånt här väglag ;) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback