Hurricane Sandy...

Kan glatt meddela att orkanen Sandy nu har passerat! Vi hade väldig tur här i Boston och fick en väldigt mild version av stormen. Det blåste på ordentligt och regnet öste men skadorna nu i efterhand är ändå ganska minimala, iallafall där jag bor. 
Var ganska spöklikt när jag gick ut igår kväll, stormen hade lugnat sig men det såg typ ut som ur I am legend eller nåt liknande, gatorna var nästan helt tomma, det var nån taxibil ute. Gatorna var fyllda med hur mycket löv som helst och stora grenar låg här och där.. Stora vattenpölar. Och allt som hördes var ljudet av sirener.. Lite läskig syn.. Det var för mörkt för att fånga det på bild tyvärr, och idag har dom varit snabba och städat bort det mesta innan jag hann fota. 

Vi hade som sagt väldigt tur, i NYC var det inte lika tursamt. Det är verkligen fruktansvärda bilder man får se på nyheterna nu. Som tur är så var dom ju noggranna med att evakuera så det var ju inte så många dödsfall som det kanske kunde ha blivit men skadorna på folks hem och fastigheter kan ju ingen skydda sig mot.. Galet vilken makt vädret har. Tänker också på de hemlösa. Det finns såå många hemlösa här i Boston, och förmodligen i NYC också. Vad gör dom när det kommer en orkan liksom? Kära nån alltså.

Något jag tänkte på igår och verkligen inte gillade när jag tittade på nyheterna på tvn här igår var att de gjorde det nästan till en show liksom. Det var trailerröster och dramatisk musik precis som om att det var en film, samtidigt som de visar hur tusentals människors hem var förstörda och under vatten.. Jag fattar att kanalen måste locka tittare för att tjäna pengar, men detta tycker jag är konstigt.  

Jaja, tankar och böner till alla människor i NYC och andra drabbade ställen iallafall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback