En vanlig vecka i Boston (...?)

Hej hej! 

Jag har nu varit med om mitt livs första jordbävning! En väldigt otrevlig upplevelse måste jag säga.. Jag satt i lugnan ro på mitt rum (som för övrigt är på 4e våningen hehe.) och gjorde mina läxor  och helt plötsligt började allt skaka! Golvet, skrivbordet, bokhyllan.. allt! jätte konstigt. Senare fick jag reda på att det faktiskt var en jordbävning, 4,0 på richterskalan. Det som var ganska otroligt var att jordbävningen egentligen var i Maine, vilket ligger typ 2h från Boston, men ändå kändes den såpass här så huset skakade.. Väldigt ovanligt med en jordbävning här på östkusten också. Jadu, otrevligt var det men som tur var så gick allt bra så ingen större fara skedd. 

Men nu för att berätta något betydligt roligare så var jag på en fantastisk clinic häromdan! Huvudgästen var John Clayton, en mycket välkänd kontrabasist. Men med sig hade han även John Patitucci och Steve Bailey. Men det tog inte slut där inte, en stund in i clinicen så kommer Victor Bailey in och sätter sig också! För er som inte har någon aning om vilka dessa är så snackar vi alltså om riktiga världskändisar. Detta är basister som har spelat med dom största liksom. Det är alltså eliten av världens basister ungefär som jag nu får sitta två meter ifrån och lyssna när de spelar och lyssna på när de pratar och berättar om sina erfarenheter. Heelt sjukt! Jag fick liksom nypa mig själv flera gånger för att fatta att detta är på riktigt! Så galet vilka resurser man får ta del av här. 
 


Det är bara att fortsätta att öva och öva och öva då helt enkelt! piece of cake ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback