Thanksgiving!

Happy Thanksgiving everybody! 

Ja det har alltså varit thanksgiving nu, närmare bestämt igår torsdag. Så nu har jag varit med om mitt livs första thanksgiving firande och jag måste säga att det var super kul! Vi åt en stor thanksgiving middag runt två tiden där alla var uppklädda och fina och matsalen var lite extra dekorerad och fin. Kalkon var vad som stod på menyn förstås och det var sannerligen gott. Den mycket klassiska New England (området runt Boston och så är alltså new england för er som inte visste detta.) menyn består alltså av kalkon, potatismos, stuffing vilket är en slags brödbaserad röra, skimmilk pees eller vad det hette, typ ärtor i en slags stuvnining? och cranberrysauce. Myycket mat alltså hah. Och till efterrätt var det den mycket traditionsenliga pumpkinpie. Pumpkinpie'en smakade verkligen inte som jag väntade mig.. pumpan var puréad, och smakade mer som typ lite pepparkak aktigt än pumpa... Inte det allra godaste jag smakat men det är väldigt stort här i amerikat så det är bara att vinka och le ;) 
turkey


Efter denna fantastiska middag var alla i lite lagom matkoma så vi gick ut och satte oss och spelade uno först.. Det var verkligen superfint höstväder! varmt och skönt och jätte fint med alla löv i olika färger. Jag var faktiskt till och med med och spelade amerikansk fotboll där ett tag! haha. det var en väldigt intressant upplevelse.. nu fattar jag sporten liiite mer men det är fortfarande en väldigt komplicerad sport haha. Sen satte vi igång och spelade monopol vilket jag vaann. viktigt att säga . haha. Vi satt helt enkelt och spelade en massa spel och bara umgicks och hade roligt helt eftermiddagen och kvällen så allt som allt så var det väldigt lyckat måste jag säga! 
Jag somnade med ett leende på läpparna och med känslan av att vara snäppet närmare en amerikanare. ;) 

Idag, dagen efter så var det inte lika chill schema direkt.. Raka motsatsen faktiskt. Det blev en heldag av studioarbete! Två olika sessions och sammanlagt 7 låtar inspelade. Väldigt utmattande men kul arbete och det är bra träning att bli bättre på studiojobb. Det var två olika kompisar som ville spela in varsin jul ep typ, så det var julmusik för hela slanten vilket var riktigt mysigt faktiskt.! Sista sessionen här på eftermiddagen blev sjukt effektiv, vi hann med att spela in 5 låtar på 3 timmar vilket är ganska sjukt! vi skulle egentligen ha delat upp det på två sessions men nu gick det så bra så vi körde bara på och blev färdiga med det! väldigt skönt, men som sagt väldigt utmattande dag haha. 

Så nu blir det bara att ta en lugn kväll och typ titta på nån film med lite kompisar så jag orkar med allt annat jag måste hinna med denna helg ;) haha. 

Fullt upp men sjukt kul! Sammanfattning på mitt liv just nu ;) I like it! 

Kommentarer
Postat av: Jeanett

Så länge du inte stannar där för gott så kan du få njuta hur mycket som helst!

2012-11-24 @ 10:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback